torsdag 16 november 2017

JULKORTSPREMIÄR


Hej!

Som titeln säger så är detta kortet det förta julkortet för denna säsong.




Jag började med  att stämpla motivet på ett lite hårdare papper. Sedan stansade jag ut formen med en avstansmallarna från  Spellbinders.
Jag färgade in kanterna med Distress Ink.
Jag rev ut en sida ur en gammal bok som jag hittat på loppis. Jag färgade kanterna med Distress. Jag la en stencil direkt på pappret och smetade över ett lager med modelling paste. När jag tog bort stencilen blev det ett rutmönster kvar.
Efter att allt torkat ordentligt så Tog jag en liten bit mönstrat papper och lite ost tyg för att få lite mer bakgrund.
Jag limmade sedan fast min utstansade stämpelmotiv.
KLART!



Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar