tisdag 17 september 2013

Till min bästis

Nu har bloggandet dragit i gång på riktigt.

I går kväll saknade jag min bästis lite extra och därför gjorde jag en Tag till henne.

Grunden är ett 4cc papper vitt.
Jag distressade in det ordentligt med walnut stain. En ganska mörk brun färg.
Hittade några passande papper i spillbitslådan.
Det ena pappret embossade jag och färgade de upphöjda delarna med samma färg som tidigare.
Limmade fast dom och satte washi tejp mellan papprena. Blir lite tråkig kant annars.
Stansade ut Tim Holtz klocka. Destressade den också.La den lite på kanten. Limmade fast och klippte bort det överflödiga av klockan.
Visarna destressade jag också och satte på kanten.
Både klockan och visarna kletade jag på krackelerings gegga på.
Blir en cool effekt.

Men nåt saknades. Min vän...
Så jag skrev ut några ord som passade. Klippte ut dom. Ritade streck rund orden o destressade kanterna.

Stämplade en fjäril. Färgade den lite slarvigt och geggade på krackeleringsgegga på den också.
Stämplade en bingo platta och en klocka till på övre delen av taggen.
Gjorde ett hål o drog igenom ett grovt snöre.

Satte en knapp på den stämpade urtavlans mitt.

Kände mig nöjd.
Jag fick inspiration från tim holtz och från en kvinna jag ser upp till: Sari Hänninen.

Så här blev det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar