lördag 23 december 2017

MIDVINTERNATTEN

GOD JUL!

Äntligen är det jul!
I morgon i alla fall.

Jag gjorde ett julkort i sista minuten.
Jag stansade ut en cirkel som jag använde tillfälligt lim på så att jag lätt kan ta bort den när jag är klar. Den fick bli min måne. Jag färgade in runt om månen. När jag sedan tog bort den så blev månen helt vit med en stark kontrast mot färgerna.
Jag färgade in bakgrunden med flera olika nyanser av distress ink pads.
Sedan stämplade jag olika passande stämplar som ser ut som bara siluetter.



Midvinternattens köld är hård, 
stjärnorna gnistra och glimma. 
Alla sova i enslig gård 
djupt under midnattstimma. 
Månen vandrar sin tysta ban, 
snön lyser vit på fur och gran, 
snön lyser vit på taken. 
Endast tomten är vaken.



God JUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar