torsdag 22 oktober 2020

HALLOWEEN BUS ELLER GODIS

 Hej!

I dag visar jag mitt andra Halloweenkort som jag lovade förra veckan.

Detta kortet påminner lite om det förra.



Så här gjorde jag kortet.

Skar ut lagom storlek av det möstrade pappret som fick bli min bas. Denna gången blev det också ett chevronmönstrat papper men denna gången blev det i orange ton i stället.
I detta pappret så ser man även lite text som finns i pappret. Det försökte jag att få in i kortet genom att riva en bit från en gammal bok som hamnade bakom bilden som jag tog från ett klippark med halloweentema på.
Bilden fick skrapade kanter och sedan blev den färgad med distress.
Även här passade washitejpen med spindelnät väldigt bra in.
Jag tog två spillbitar av cardstock och kantstansade dom så de ser ut som avrivet kollegenlock i kanten. 
På dessa bitarna satte jag mina favoritbostäver just nu.
Ville få till mer höstkänsla i kortet så jag tog ett vanligt vitt papper och förde in det i höstiga ditressfärger som jag stansade ut med en löv-die. För att denverkligen skulle poppa så penslade jag på med glitterpenseln från Wink of Stella. Alla delarna limmades fast på basen.
När jag var nöjd så limmades basen fast på en kortbas av svart cardstock.


Närbild på lövet och de fina bokstäverna.

Här följer en förbrukningslista. Klicka på ordet så kommer ni direkt till varan i webshopen.

Lim

Cardstock Svart

Chevronmönstrat papper

Klippark Halloween

Washitejp Spindelnät

Små bokstäver

Ditresser

Löv-die

Glitterpensel



Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar