torsdag 29 oktober 2020

HAPPY HALLOWEEN

  Glad Halloween på dig!

På lördag är det äntligen halloween. Så då passar det perfekt att bli inspirerad av ett halloween kort.




Så här gjorde jag just detta kortet.

Jag började med att välja ut en fin bild. Sedan tog jag ett mösterpapper som är svart med vita prickar på. Gillar att man ser lite text i prickarna.
Jag rev ett ark från en jättegammal bok som fick bli bakgrund till bilden.
Jag gjorde en cirkel med en streckad kant. När inte hela cirkeln fick plats så klippte jag till den och färgade kanterna med metallique wax. och satte fast mina nya alfabetsfavoriter till ordet Happy Halloween .Pyntade upp koret med svarta och orange rosor. Jag snurrade till metallpinnen på rosen så den blir en snygg detalj. Metallöv och svarta paljetter fick bli  det sista pyntet. Allt limmades ihop och satteds på ett orange cardstock som fick bli min kortbas.



Närbild på texten och blommorna. Limmade fast små små kulor som var kopparfärgade. 


Här följer en förbrukningslista. Klicka på ordet för att komma till butiken.



HAPPY HALLOWEEN!!!

//Madde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar