torsdag 12 november 2020

42 DAGAR KVAR TILL JUL

  Hej!


Nu har nedräkningen börjat på riktigt!

Endast 42 dagar kvar till självaste julafton. Ja, jag längtar redan lite grann. 

Så nu när inspirationen är på topp så vill jag dela med mig av ett julkort. Kanske det kan inspirera dig till att skapa nåt liknande.




Så här gjorde jag just detta kortet.

Jag började med granen. Den är från ett 3D ark. Där man trycker ut bilder och limmar ihop dom med häftkuddar så den poppar lite. Enkelt att förstå instruktionerna men lite pillrigt med fästkuddarna. Men med en podd i bakgrunden så löser det sig.
När alla delarna var på plats så skar jag ut ett snyggt papper från Maja Designs vinter serie. Jag färgade in kanterna med distressfärg. Jag virade flera varv med en koppartråd runt pappret. Bakom granen satte jag lite ostduk. Jag stansade ut texten frånn tim holtz i silverpapper.
Jag pyntade med utstansade grankvistar och en liten rosenknopp och några röda bär. Rosens gröna metallpinne snurrade jag till så den fick lite liv. 
Allt limmades fast på en kortbas av vitt cardstock. Just detta kortet gjorde jag i en lagom storlek så det får plats i ett vanligt litet kuvert. Perfekt när det blir dax att skicka iväg julkorten.



Närbild på rossnurret.



Här nedan följer en lista på de produkter jag använt. Klicka på textraden för att komma till produkten i butiken.




Hoppas ni finner inspiration.
Ha en underbar dag!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar