torsdag 3 december 2020

GOD JUL MED TRÄGRAN

 

Hej!

Nu är vi inne i självaste december! Äntligen! Nedräkningen till dopparedagen har börjat på allvar och det börjar så smått att pirra i magen.

Men ett julkort att skicka till en god vän eller släkting är ju aldrig fel. 

Jag kanske kan inspirera dig att skapa nåt fint att skicka. En hälsning betyder nog mer i år än vanligt.


Så här gjorde jag just detta kortet.

Jag började med att trycka ut delarna till granen och fästa samman alla delar med häftkuddar i modell mini. Jag tog ett superfint papper i bruna toner med snyggt julmönster på från Maja Design. Jag färgade kanterna och limmade fast granen direkt på bakgrunden.

Jag stansade ut "God jul" i cardstock. "Färgade" in hela bokstäverna med embossingdyna och strödde på kopparfärgat embossingpulver och värmde det tills det smälte helt.

När det svalnat så limmade jag fast dom nedanför granen. Klart!




Här följer en förbrukningslista. Klicka på ordet för att komma till produkten i butiken.


Cardstock

Gran 3D

Mönsterpapper från Maja Design

Die God Jul ( Idas magasins egna)

Embossingdyna

Embossingpulver


Hoppas du finner inspiration och kanske skickar iväg ett julkort.


//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar