tisdag 22 december 2020

POP UP SNÖGUBBE

 Hej!


I dag vill jag visa er ett speciellt kort.

Detta koret används en stansmall (die) för att få till den "poppande" effekten.

Beskrivningen finns på youtube av Karen Burniston . 

Länk till det klippet hittar ni  HÄR.


Så här gjorde jag.

Jag började med insidan av kortet.

Jag stansade ut mallen och följde beskrivningen på youtube. Här finna alla mått också.

Använde mig av fina vintriga papper från Maja Design. Alla bilder är från lite olika kollektioner av Majas papper. Blev överraskat glad och nöjd över resultatet av stansmallens effekt. Kan varmt rekommendera den. På de små bilderna ville jag ha min julhälsning. Då passade de små metallic bokstäverna väldigt bra. 

Framsidan fick även den prydas av de fina papprena från Maja Design. En tjusig snögubbe i 3D effekt fick tillsammans med ett renhuvud i trä pryda den fina framsidan.

Sammanfattning av detta kortet är att det ser super avancerat ut, men är faktiskt ganska enkelt.






Här kan ni se ett klipp där jag öppnar kortet för att se mekanismen.


https://www.youtube.com/watch?v=jwNctsvziWY
eller



Förbruknings lista.

Cardstock

Maja Designs papper

Stansmall POPUP (tillfälligt slut)

Små bokstäver

Lim

Tejp

3D bild

3d-kuddar

Trädekoration


Hoppas ni finner inspiration.

Ha en underbar dag! Och God Jul.

//Madde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar