torsdag 24 december 2020

POPUP SNÖBOLL

  Hej!

God jul!

Nu är äntligen julafton här! Alla förberedelser. All planering. Allt ska vara klart nu. Det är nu det gäller. Det är nu man ska försöka att njuta. 
Kanske att du har tagit dig en liten stund i lugn och ro för att läsa just detta blogginlägget. Då känner jag inget annat än tacksamhet. Tack. Just du förtjänar en extra fin jul.


Om du vill veta mer om kortet så får du gärna fortsätta att läsa.

Jag började med bollen. Det är en stansmall (die) från Karen Burniston. Ser ju superavancerat ut, men är faktiskt ganska enkel när man ser hennes beskrivning på youtube. Länk till den finns HÄR. Denna bollen kan man ju absolut ha vid andra tillfällen än till jul. Perfekt som gratulationskort. Den överraskar verkligen. Den stansades ut ur cardstock.


När bollen var monterad så färgade jag kanterna med distress (walnut stain).  Alla små mönstrade papper (Maja Design) fick samma behandling. Jag stansade ut God Jul med Idas magasins egna stansmallar ni glittrigt foam. Pyntade några halvpärlor och i mitten av bollen fick det bli ett paket. För att stänga inne bollen använde jag Karen Burnistons stansmall med halvmånar och låsning. Det är den som hon använder i youtube klippet. Funkar så klart att göra ett vanligt kort med nån sorts låsning på också som håller bollen platt. Men jag gillade verkligen denna variant. Använde ett vitt snöre och avslutade med en charm i formen av en snöflinga. Men kortet kändes inte helt klart när det bara var bollen. Funderade på vart jag skulle skriva min hälsning. Så därför fick det bli en fortsättning på kortet med ett vanligt kort som avslut. Insidan blev blå. Helt vanligt blått cardstock. Stansade ut ett god jul och några snäflingor och en etikett där min hälsning fick skrivas. jag är inte en sån som gör baksidor på mina kort. Men denna fick en baksida. Kände att det behövdes. Blev nästan obalans i koret utan en baksida.

Just detta kortet skickades till goda vänner som bor en liten bit bort.







Här nedan visar jag i ett klipp hur kortet blev. Enklare att se i ett klipp än foton i bland.


https://www.youtube.com/watch?v=u6ctGI3J0ug
eller

Materiallista. klicka på ordet för att komma till varan i butiken.


Cardstock

Mösntrade papper från Maja Design

Boll die

Halvmåne dies

God jul dies

Brads (används för att fästa bollen i botten)

Paket

Halvpärlor

Glittrigt foam

Snöflingor die

Charms



Hoppas du finner inspiration i mitt inlägg och att du har en underbar jul.


GOD JUL!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar