torsdag 23 december 2021

Lucka 23


Hej! I dag är det dan före dopparedan! 

Pirret i kroppen och längtan till julafton är stor. 

Så i dag är det min sista lucka och därför vill jag visa en krans gjord av gamla boksidor. 

Jag skar ut sidorna 10 cm x 10 cm och rullade ihop dom till en strut och limmade. 
Sedan stansade jag ut en cirkel i ett hårdare papper. Typ kartong. 
Jag limmade fast mina strutar med den smala delen mot kartongen. Jag sprayade med guldspray på hela kransen. 
När jag fäst alla strutar och den torkat av spray behandlingen, så tog jag och byggde upp med små bitar av kartong i mitten så jag kunde fästa den utstansade cirkeln på någonting. Bakom cirkeln limmade jag fast små bitar av nån sorts väv i brunt. Typ som juteväv. Cirkeln med bubblig kant är utstansade i vitt glitterfoam. 
Jag byggde ihop 3D bilden med 3D kuddar och satte fast den med vanligt lim. 
Jag limmade fast ett snöre på baksidan så att man kan hänga upp den på en vägg eller insidan av dörren. 


Här nedan följer en lista på de produkter som jag har använt. 
Klicka på ordet för att komma till varan. 

Bubblig cirkel
3D kuddar

Hoppas ni finner inspiration och ha nu en riktigt god jul! 

/Madde 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar