torsdag 23 januari 2014

EN ALTRAD BOX

När det är grått och vitt och i övrigt ganska mörkt ute, så behöver man lite färg i tillvaron.
Därför altrade jag denna runda box/burk.


Kom på efteråt att det är svårt att fotografera ett runt objekt.

Så här gjorde jag i alla fall.


En vanlig burk/box. I detta fall var den vit.


Satte på ett varv med glasfibertejp (som man egentligen har bakom tapeter)
Jag limmade fast lite olika dekorationer. Man har ju samlat på sig en del genom åren.


Hittade på ett fyndigt ord som passar till en låda.


Gillade denna dekoration lite extra.


Så här såg det ut när jag limmat fast allt.






Sen målade jag allt med gesso.


Då blev det så här.


Jag la sedan en stencil på burken och drog över gul akrylfärg.
Sedan gick jag lös med mina färger från Dylusions Ink.
Och då blev det så här.







Locket grundades med gesso. Lade en stencil här också och drog även här på ett lager med gul akrylfärg.
Sprayade i samma färger som på burken.
Kvistarna är gjorda av limmet från limpistolen. Drog ut limmet så det ser ut som grenar och målade dom sedan bruna.
När jag sprayade locket fick även fjärilarna lite färg på sig.






Så här blev det till slut. Blev väldigt nöjd. Måste säga att den är snyggare i verkliga livet.

Den finns att beskåda i butiken på Idas Magasin i Hallsberg.
Här är deras blogg: http://idas-magasin.blogspot.se/
 


Tack för titten!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar