tisdag 7 januari 2014

EN TAG I ORANGE TON

Fortsätter med att göra några TAGS.
Tycker att dom är enkla att arbeta med och lagom storlek att testa nya tekniker på.
Vem vet, det kanske blir ett mini album av en massa taggar!

Här är i alla fall den senaste.


Anledningen till varför jag gör just tags är att jag håller på och lär mig en ny teknik. 
Som sagt, då är tags en bra storlek.
Tekniken jag försöker mig på är Mixed media.
Hoppas att mitt paket med mixed media tillbehör kommer idag. Väntar ivrigt.
Basen är ett vitt 4cc papper och sen gjorde jag en egen blandning av lim, akrylfärg o vatten. Penslade pappret med det och satte på rivna bitar av mönster papper. Penslade på med mer av blandningen så allt fick en matt och ljus ton.


Jag har en ny favorit stämpel. Från the greeting farm.
Hon är så söt.
Färglade henne med akvarellfärger.


Smetade på lite av Tim Holts Distress crackel paint och sprayade med en blandad mist på vatten, perfect pearls och en skvätt distress ink - tea dye.
Detta sprayades på direkt efter att jag smetat på färgen. Sprickorna kom fram bättre då.


Skrev några rader och kom på efter att jag satt fast dom att det var nog inte helt korrekt skrivet. Men det är ju det som är det underbara med att pyssla. Blir det fel, så ska det helt enkelt bara vara så. Det var meningen...



Plopparna är sån där puncilla som jag la på pappret och drog ut akrylfärg med en kartongbit ovanpå den. Då blev det så där. Har ännu inte fått mina stenciler som jag beställt. Så man tager vad man haver.



 Tog en sväng förbi dollarstore och hittade detta nät. Man har den när man tapetserar tror jag. Hur som helst så är den klistrig på baksidan och därför väldigt lätt att sätta dit. Strödde på lite silvrigt embossing pulver och värmde på. Det blev en väldigt häftig effekt. Pulvret liksom drog sig till nätets trådar och det blev ju ganska coolt.


Satte fast några knappar också. Dessa målade jag på med lite av blandningen.


Tack för titten!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar