fredag 3 januari 2014

PROVAR MIXED MEDIA

Faller för frestelsen för mixed media.
Gillar att kladda och gegga med färger o former, så det var inget svårt fall. Att falla för mixed media alltså.

Satte mig igår och gjorde ett försök med de produkterna jag hade hemma.
Akrylfärg, lim, mister och lite glitter.

Så här blev det.


Jag gick helt enkelt bananas! Hade kollat lite på olika bloggar och på youtube om hur det gick till. Tänkte att det det ser ju inte så svårt ut.


Hade vad jag tror heter punchilla. La det på pappret och geggade på akrylfärg. Det blev en väldigt häftig effekt.
Sprayade med olika mister. 

Provade även att strö på lite embossingpulver för att få lite blankt mellan plopparna. Men det gick väl sådär.


Så, vad gör man med bokstäver som man inte använder längre? Typ udda bokstäver. Jo, man använder dom som en ram! Såg det på youtube och det fastnade jag för direkt. Hatar att kasta saker. Så detta var en helt perfekt lösning på problemet. Och snyggt blev det också!


Köpte på mässan i karlstad en stansmall av tim holtz där man stansr ut biljetter och en filmstrip. Hade faktiskt inte använt den än. Men den passade perfekt här. Stämplade siffror, färgade in dom och woalla!  Snyggaste biljetterna i stan!


Botten på en av embossingburkarna fungerade jätte bra att göra "kafferingar" med.


För att vara första gången jag gör en mixed media LO så är jag VÄLDIGT nöjd!
Nu väntar jag på min beställning från scrapbruket. 
Ska bara lära mig om hur jag använder grejerna på rätt sätt och framför allt, vad som är vad.
Hmm... skulle nog ha köpt olika sprayer/mister också. Ja ja, det går fler tåg.

Tack för titten!
//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar