lördag 4 januari 2014

EN TAG MED TGF.

Köpte för några dagar sedan en stämpel av en kompis.
Har gått och sneglat på just den stämpeln ett tag. Nu har jag den.


Så, jag gjorde en "tag" och satte min stämpel på den.


Blomman var en vanlig vit pappersblomma. Men jag ville ha den blå. Så jag la i den i min spraylåda straxt efter att jag hade sprayat min "tag" vilket innebar att det fanns fortfarande blöt färg kvar. Så blomman fick på så sätt ett unikt utseende. Jag gillar när olyckor blir till lycka!


Här har vi då stämpeln. Älskar dom små söta flickorna från TGF! Stämplade henne på ett 4cc papper och färglade henne med akvarellpennor och vattnade på så att färgerna fick en mer täckande effekt.
Jag har provat flera olika varianter av färgläggning. Men jag hamnar ändå på akvarell färgerna.
Plus att dom kostar inte så mycket. :-)


Som sagt, jag sprayade bakgrunden på tagen och satte på en kartongbit. Sprayade lite till.
Sen gick jag lös med akrylfärgen ala Mixed media stil.
Geggade ovanpå en punsilla (tror det heter så)  och smetade ut färgen med ett hårdare papper.


Här har vi yttligare ett exempel på geggan.
Har gjort en beställning på scrapbruket.com som förväntas komma i dagarna med en massa saker till mixed media. Tror att just mixed media kommer att bli årets nya sak för mig att arbeta med.


Med lite spets och pärltråd så blev det väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar