onsdag 15 januari 2014

MIXED MEDIA

Oj oj, nu har jag verkligen kört ner i träsket!
Men oj oj, vad roligt det är!

Hade en canvastavla låg i mina gömmor och efter att jag fått min beställning från scrapbruket så var det bara att köra igång.
Här har vi resultatet.


Började med att måla hela duken med Gesso.
La på en stencil och drog över vanlig akrylfärg. Smetade ut den och det la sig mellan mönstret på stencilen och det blev ett sick sack mönster. Så snyggt!


Man har (efter några års scrappande) en hel del utstansade saker o diverse dekorationer som man kanske inte tycker är rätt i tiden men ändå fina på nåt sätt. Man vill inte kasta dom men man hittar liksom inget bra ställe att sätta dom. Då är detta perfekt. På med grejerna bara.
Här har jag lagt på spets, en utstansad blomma i tjock kartong och lite annat skoj.


Det nätiga som ni ser här är sånt som man har när man ska tapetsera om. Man ska tydligen ha det bakom tapeten i synliga skarvar. Men jösses vad bra dom passar när man gör mixed media!
Några blommor i olika utförande och platta blommpärlor fungerade jätte bra att sätta på duken.


Förr i tiden fanns det nåt som kallades för telefonsvarare. det finns ju nu med, men på den tiden spelades meddelandet in på små små kassetter. Här har vi en sån. Den passade väldigt bra. Sen var det ju självklart att knappar måste man ju ha på en sån här tavla.
Ni ser också en nyckel med bokstäverna DAF. DAF var en sorts modell på volvo om jag inte missminner mig helt. Nyckeln har funnits i mina föräldrars ägor (bilen också för typ 30 år sedan). Jag fick nycklar av mina föräldrar som jag skulle ha till detta. Tänk vad man kan hitta på!
Sen klurar man ut vart man sätter ett foto eller flera eller så som jag gjorde, Bokstäver. Gällde bara att hitta på nåt fint ord eller mening. 


Som sagt, på med massor med grejer o sen målar man ALLT med Gesso.
Allt blir då vitt. MEN, då går man lös med färger. Jag önskade kanske att färgerna kunde blivit lite starkare. Men nästa leverans från scrapbruket är på väg.


Så här blev det i alla fall.

Tack för titten!

//Madde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar